Debatt om att införa tortyr eller inte (Adrian, Henrik, Jeff och Jonatan)
Debatt om våldtäktsmän och pedofiler bör kastreras eller ej (Caroline, Elvira, Erik, Hampus, Natacha och Rebecka)
Debatt om för- och nackdelar med långa fängelstraff (Albin, Alexander, Hanna och Ludwig)
Debatt om dödsstraffets vara eller inte vara (Ali, Gökcan, Saman och Suat)
Debatt för respektive emot att införa tatuering som påföljd (Alfred, Harald, Isak och Simon)
Uppgift: Argumentera för och emot påföljder
Och till sist: Utvärdering av Uppgift: Argumentera för och emot påföljder
Skriv i ett mail till mig: karolina.goransson@skola.malmo.se
1) Insåg ni när ni började med uppgiften hur mycket den skulle kräva i form av tid, inläsning och skrivande? Varför låg ni rätt eller fel i er bedömning?
2) Använde ni tiden som anslogs på rätt (ett effektivt) sätt? Varför eller varför inte?
3) Är du nöjd med er film/debatt? Varför eller varför inte?
4) Ge gärna feedback på själva uppgiften
2) Använde ni tiden som anslogs på rätt (ett effektivt) sätt? Varför eller varför inte?
3) Är du nöjd med er film/debatt? Varför eller varför inte?
4) Ge gärna feedback på själva uppgiften
No comments:
Post a Comment