Thursday, January 15, 2015

Träna läsning på engelska

I era matriser är det ett par av er som kan se att ni skulle behöva förbättra er förmåga att läsa och förstå på engelska (dvs. ni har inte fått E på antingen romanen eller readingprovet).

På sajten Actively Learn har jag samlat ett par texter som ni kan träna på. Dessa första texter jag lagt in tränar särskilt lässtrategier. Jag kommer att lägga in fler texter sedan, med frågor som mer liknar de på nationella provet.

Texterna är i olika svårighetsgrad. Här rangordnar jag dem från lättast till svårast:

Text One - Swedes Fighting for ISIS
Malala...
The Landlady
Scottish referendum

Länk till sida: https://read.activelylearn.com/
Klasskod: 4f6a3

Tänk på att du både kan lyssna till texten och klicka på ord och få förklaringar.
Jag redan efterhand:)

No comments:

Post a Comment