Monday, November 10, 2014

Grammatikprov - alla bör läsa!

I vecka 48 kommer vi att ta en ny vända grammatikhärligheter (ordklass på den?). Vi kommer att träna och repetera vid två positioner och vi kommer att använda min STHL-tid på torsdagen för själva omprovet. Alla kommer inte att göra alla delar.

Vi kör BIFF-regel torsdagen den 27/11, kl. 12-13 i A 304
Vi kör satsdelar torsdagen den 27/11, kl. 15.45-16.45 i A 304

Vad jag kan se på era resultat ska följande personer komma och träna på BIFF-regel:
Mattias, Albin, Alfred, Alex, Erik, Harald, Saman (obligatoriskt)
Adam, Hanna (för att höja resultaten)

Vad jag kan se ska följande personer komma och träna på satsdelar:
Mattias, Albin, Max, Erik (obligatoriskt)
Caroline, Ludwig, Jeff, Jonatan, Elvira, Hanna (för att höja resultaten)

Jag kommer att drilla ordklasser under pågående temaprojekt och det är lättare att plugga in själv, så jag har inget extra prövningstillfälle till det.

Till omprovet har jag kallat alla som måste komma via kalendern. Svara ja när ni har sett det. Alla som sedan vill komma för att försöka höja sina resultat är välkomna - både på träningarna och provet:)

No comments:

Post a Comment