De som svarat på frågorna har fått en markering på kunskapskravet:
Eleven kan analysera
samhällsfrågor och identifiera * orsaker och konsekvenser
|
Någon
|
|
Några
|
|
Flera
|
MEN det viktiga med denna uppgiften är att komma ihåg dessa olika kategorier för de kommer att hjälpa er att uppnå följande kunskapskrav ffa andra hälften:
Dessutom kan eleven * redogöra
för de historiska förutsättningarnas betydelse och dra * slutsatser om hur
nutida samhällsförhållanden påverkar och påverkas av individer, grupper och
samhällsstrukturer
|
Översiktligt
enkla
|
|
Utförligt
välgrundade
|
|
Utförligt och nyanserat
välgrundade och nyanserade
|
samt att uppnå A-nivå där det krävs att man ska vara nyanserad som tex: (När man är nyanserad kan man tex säga att det som är bra för en grupp/kategori inte är bra för en annan mao visar man att man förstår att myntet har både en fram- och en baksida)
Eleven diskuterar * orsakerna
och konsekvenserna samt möjliga lösningar på samhällsfrågorna.
|
Översiktligt
|
|
Utförligt
|
|
Utförligt och nyanserat
|
No comments:
Post a Comment